Keyword onderzoek is een vaak vergeten taak, die menig maal wordt overgeslagen. Vaak niet bewust, simpelweg omdat men er geen weet van heeft. Er wordt dan nagedacht waar mensen op zullen zoeken om een bedrijf te vinden. Er worden dan aannames gedaan, welke in werkelijkheid misschien wel heel anders uitpakken.
Keywords met weinig zoekverkeer
Vaak komt het voor dat er bij zelfverzonnen keywords, maar weinig zoekverkeer aanwezig is. Dit wil zeggen dat mensen andere zoekwoorden gebruiken in zoekmachines, dan dat men heeft uitgekozen om te gebruiken op hun website.
Het is dan ook een stuk verstandiger om keyword onderzoek te doen, zodat je er precies achter komt op welke woorden er nu wel vaak gezocht wordt. Daarnaast kom je waarschijnlijk op ideeën welke je anders nooit verzonnen had. Het komt namelijk geregeld voor dat mensen op heel andere woorden zoekt, waar je als bedrijf wel op gevonden wilt worden.
Verschillende manieren van keyword onderzoek
Er zijn verschillende manieren van keyword onderzoek. De meest basis manier is door gebruik te maken van Google. Door bijvoorbeeld google ads gebruiken, kom je erachter op welke woorden potentiële klanten zoeken. Tevens kom je er zo achter hoeveel mensen dat per maand doen.
Door het gebruiken van advertenties kom je er tevens achter welke zoekwoorden nu echt goed werken. Zo kan het zomaar zo zijn dat een keyword waar relatief weinig op gezocht wordt, de meeste sales of leads genereerd.
Software gebruiken voor keyword onderzoek
Er zijn verschillende soorten software op de markt waarbij je enorm veel informatie krijgt voorgeschoteld van het zoekverkeer op google. Semrush en Ahrefs zijn twee van de meest bekende op de markt. Door gebruik te maken van dit soort software, kom je op een relatief gemakkelijke en goedkope manier aan heel veel informatie.