Social media is enorm populair, er zitten dan ook dagelijks miljoenen mensen op dit soort platformen. Waarbij het gebruikelijk is dat ze hier langere tijd opzitten en vaak zelfs meerdere keren per dag. Op plekken waar zo veel mensen komen ligger er natuurlijk kansen op je bedrijf te promoten. Het is zelfs zo dat de kansen enorm zijn wanneer je het goed aanpakt.
Een bedrijfsprofiel aanmaken op social media
Er zijn vele verschillende social media platformen waar je als bedrijf zijnde een gratis profiel aan kunt maken. Het is dan ook aan te raden om dit te doen bij zeker de top 5 meest bezochte platformen. Maar nog idealer is om je bedrijf aan te melden bij zo veel mogelijk platformen. Door hierbij tevens een link naar je website op te nemen, zal je hier tevens profijt van hebben qua SEO.
Bij het aanmaken van een account op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Youtube en Instagram, dien je ervoor te zorgen dat het account er professioneel uitziet.
Daarnaast is het handig om je website te koppelen met deze accounts. Wanneer dit mogelijk is, zou je ervoor kunnen kiezen om alles wat nieuwe op je website komt, door te posten op social media. Hierbij kun je ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld de eerste 100 woorden van een artikel gepost worden. Dit is vaak automatisch mogelijk, waardoor je er maar 1 keer tijd aan kwijt bent om alles in te stellen. Daarna zal je op de automatische piloot meer bereik creëren.
Actief op social media
Door actief te zijn op social media zul je merken dat je bedrijfsprofiel meer onder de aandacht komt. Vooral als mensen jou pagina gaan liken en delen, zul je steeds meer mensen weten te bereiken.